Nyhet 06.10.2020
Marianne Nipe til Apeland
Apeland styrker kompetansen på innsikt og markedsanalyse. Marianne Nipe (44) er ansatt som seniorrådgiver i selskapet. Hun kommer fra analysebyrået Advicia. Marianne vil bidra til at Apelands oppdragsgivere forstår sine målgrupper enda bedre.
Marianne har mer enn 20 års erfaring fra analysearbeid. Hun har tidligere arbeidet i OMG, Best Consulting og Research International, i tillegg til Advicia.
– I et fragmentert medielandskap har innsikt og forståelse blitt stadig viktigere for alle virksomheter. Vi ser at mange kommunikasjons- og markedsansvarlige henger etter resten av ledelsen når det gjelder å bevise effekten av sitt arbeid. Det vil Marianne og resten av vår analysegruppe bidra til å endre, sier administrerende direktør Ole Christian Apeland i Apeland.
Selskapet har gjennom de siste 20 årene hjulpet virksomheter med å øke målgruppeinnsikten og bedre forståelsen for hvordan kommunikasjon kan øke kjennskap, tillit og kjærlighet til virksomheter, produkter og tjenester. Blant annet har Apeland arbeidet med å måle omdømmet til virksomheter med egne verktøy og lisensierte produkter, som RepTrak.
– Apelands kombinasjon, med et sterkt analysemiljø og en helhetlig tilnærming til kommunikasjon, er sjeldent. Jeg gleder meg derfor til å utnytte verktøyene Apeland allerede har og bidra til å øke selskapets produktportefølje ytterligere. Innsikt er viktig både som beslutningsgrunnlag for strategier, men også for å gjennomføre effektive markedsaktiviteter, sier Marianne Nipe.
Marianne har en bachelor i internasjonal kommunikasjon, med fordypning i internasjonal markedsføring fra UNITEC Institute of Technology i New Zealand. Hun har også studert metode og juss ved Universitetet i Oslo.