Fag 04.04.2015
Omdømmevinnernes suksessoppskrifter
Resultatene fra RepTrak Norge 2018 viser at Freia har Norges beste omdømme, DNB er årets klatrer, mens Stormberg er årets stayer – og har vist seg å holde et solid omdømme over tid. Men hvordan jobber vinnerne for å sikre seg et godt omdømme?
Et solid stykke omdømme
Den folkekjære sjokoladeprodusenten Freia gikk helt til topps i omdømmemålingen RepTrak Norge 2018, og er kåret til virksomheten med landets beste omdømme. Administrerende direktør Gro Krigsvoll mener at seieren skyldes en langsiktig strategi.
– Vi har vært tro mot konseptene våre, videreutviklet merkevarene over tid, og fått en posisjon i nordmenns liv. Sammen skaper vi gode øyeblikk, avslørte Krigsvoll, da hun mottok prisen på vegne av selskapet.
Alle trenger bank
DNB ble Årets klatrer på omdømmemålingen. Markedsdirektør Aina Lunde pekte på at en mulig nøkkel til bankens omdømmeboost slik:
– Økonomi er muligens kjedelig, men utrolig viktig! Vi jobber hardt for å forenkle tjenestene, samtidig som vi kommuniserer tydelig og lite komplisert, sier hun.
Står støtt i stormer
Stormberg ble kåret til Årets stayer, og har vist at de klarer å holde et solid omdømme over tid. Selskapet har posisjonert seg med sitt brennende samfunnsengasjement, og er ikke redde for å skape debatt.
– Vi har en tydelig visjon om at vi skal gjøre verden til et litt bedre sted, og det jobber vi for hele tiden. Visjonen er godt forankret i selskapet og er noe alle medarbeidere er med og jobber for. Det tror vi blir lagt merke til og settes pris på, sier kommunikasjonssjef Ida Kristine Moe i Stormberg.