SERTIFISERT: Apeland er tildelt sertifisering etter ISO 9001:2015 Ledelsessystemer for kvalitet. Revisjonsleder Arne Skjelstad i Kiwa Teknologisk Institutt overrakte sertifiseringsbeviset til administrerende direktør Ole Christian Apeland. (Foto: Katrine Lunke)
Nyhet 06.03.2019
Kvalitetssertifisering til Apeland
Apeland er blitt kvalitetssertifisert etter ISO 9001-standarden. Kommunikasjonsbyrået er trolig det eneste i Norge som er kvalitets-sertifisert etter internasjonal standard.
– Apeland fylte i fjor 30 år, og kvalitet har i alle år vært viktig for oss. Vi ble kvalitetssertifisert i første runde da bransjeforeningen KOMM innførte ICCOs Consultancy Management Standard for en del år siden, men den standarden ble ikke videreført. Derfor valgte vi ISO 9001, og nå har vi igjen dokumentasjon på at vi har et velfungerende kvalitetssystem, sier administrerende direktør Ole Christian Apeland i Apeland.
Eneste kommunikasjonsbyrå
Det var Kiwa Teknologisk Institutt som gjennomførte sertifiseringen av Apeland.
– Etter det vi kjenner til, er Apeland det eneste norske kommunikasjonsbyrået som er sertifisert etter ISO 9001:2015 Ledelsessystemer for kvalitet, sier revisjonsleder Arne Skjelstad i Kiwa Teknologisk Institutt.
Kontinuerlig forbedringsprosess
Gjennom sertifiseringsprosessen høsten 2018 gikk Apeland gjennom interne prosesser og systemer som skal sikre at selskapet konsekvent leverer produkter og tjenester som oppfyller krav fra kundene og i lovverket.
– Sertifiseringen er et viktig kvalitetsstempel for oss, og vil bidra til å sikre at vi alltid har god kvalitet på prosessene og leveransene våre. Gjennom sertifiseringsprosessen hadde vi en grundig gjennomgang av kvalitetssystemet vårt, og nå fortsetter arbeidet. Vi må hele tiden utvikle oss for å levere førsteklasses tjenester, sier Apeland.
For nærmere informasjon, vennligst kontakt:
Ole Christian Apeland, administrerende direktør i Apeland, 90 50 60 10, ole@apeland.no